czwartek, 30 czerwca 2022

GREECE CZERWIEC

GREECE RHODES

Illayssos June 2022r.

Kolejny szalony wyjazd, tym razem na wyspy greckie !

Powiem wam że wyspa Rodos sama w sobie jest dość sucha i bardzo słoneczna, piękne widoki ale zachody słońca chyba najpiękniejsze jakie dotąd widziałam !

W skrócie opowiem wam  jak wyglądał ten wyjazd. Lot i nocleg wybrany na szybko przez rainbow z tego co pamiętam.

Illayssos miejscówka w której spaliśmy znajdowała się ok 30 min od starego miasta rodos które jest dość turystyczne i tam najwięcej się dzieje  Nasza lokalizacja była spokojna, nocleg był u przemiłej starszej pani ala agroturystyka taki mini hotel z basenem :)

Do miasta dojeżdżaliśmy autobusem, autem nie byłoby sensu, trochę lipa z parkingami. Mimo to chcieliśmy objechać całą wyspę więc i tak wynajęliśmy auto na dwa dni i w zupełności wystarczyło, chociaż nie zatrzymywaliśmy się wszędzie, byliśmy w prasonissi które oddziela Morze Egejskie od Morza Śródziemnego latem kiedy  poziom wody jest niski to zamienia się w półwysep i można tam chodzić a zimą zalewa go woda. Coś niesamowitego warto tam pojechać !

Rainbow miało również w swojej ofercie ciekawe rejsy na pobliskie wyspy, można oczywiście popłynąć bez biuro podróży tylko trzeba kupić bilet i sprawdzić o której statek wypływa i wraca do portu, natomiast my zdecydowaliśmy popłynąć z rainbow i taki rejs trwał ok 3h, po dopłynięciu zwiedzanie wyspy itp. potem czas wolny dla siebie zbiórka w porcie i powrót na rodos. Symi bardzo piękne, kolorowe budowle znajdujące się na skałach, malownicze widoki jak z pocztówki polecam z całego serca jak będziecie na rodos wybrać się na tą wyspę nie pożałujecie, można tam oczywiście wynająć nocleg ale od lotniska do samej symi to trochę długa wyprawa.

A tutaj kilka przebitek z wyjazdu, może was skusi ta wyspa na wakacje w tym roku :)

Symi

Anthony Quinn Bay

Illayssos /Old Rodos

Sunset

Dream Cream Gelato

wtorek, 29 marca 2022

TURCJA - CAPADOCIA -GÓREME

TURKEY / CAPADOCIA - GÓREME

Moje, nasze marzenie żeby odwiedzić to miejsce, ale nie było tak łatwo tu dojechać. Wykupiliśmy wycieczkę zorganizowaną przez biuro @alanyaonline możecie ich znaleźć na instagramie albo zajrzeć na ich stronę, mają bogatą ofertę :)

Wycieczka była dwudniowa z noclegiem i wyżywieniem, wyjazd wczesnym rankiem i bardzo długa droga przed nami, po drodze mnóstwo zwiedzania, przystanków na jedzenie i zdjęcia.

Pierwszy przystanek był na śniadanie w miejscu Seydisehir po śniadaniu wyruszyliśmy do następnego przystanku który był w Konyi, muzeum Mevlany - klasztoru wirujących derwiszy szybkie zwiedzanko i jedziemy dalej do następnego obiektu Karawanseraj Sultanhani - obiad w Aksaray.

Po długiej drodze dojechaliśmy do Kapadocji na panoramę Doliny Gołębiej która jest przepiękna, powiem wam że to miejsce jest obłędnie piękne ! I nie dziwi mnie to że mnóstwo dziewczyn robi tam zdjęcia w pięknych sukniach które powiewają na wietrze bo widok zapiera dech w piersi ! Sama o tym nie pomyślałam żeby spakować jedną ze sobą..ale nic straconego wiem że tam jeszcze wrócimy i wtedy wykorzystam potencjał tego miejsca :)

Przerwa na słodkości tureckie i ruszamy dalej do muzeum Goreme i spacer między skałami w dolinie Mnichów, gdzie nie mogłam się napatrzeć na ten  nietuzinkowy krajobraz , naprawdę polecam wam wybrać się w to miejsce, nie będziecie żałować !

Zanim  zameldowaliśmy się w hotelu  odwiedziliśmy jeszcze dolinę wyobraźni i jej słynny ‘skalny’ wielbłąd.. zobaczcie ile przystanków było po drodze, mnóstwo !!!

Przygotujcie się na to że zwiedzania jest od groma! Do hotelu dojechaliśmy wieczorem, jedyne na co mogę ponarzekać to ta jazda autokarem. Była nas dosyć spora grupa, i bywało tak że szybki przystanek na zdjęcia i ruszamy dalej, sama droga do kapadocji jest bardzo długa… najlepiej zabrać ze sobą przekąski. Stacje i sklepy są od siebie bardzo oddalone więc jeśli zdecydujecie się pojechać autem to polecam przygotować prowiant i zatankować je do pełna !

Zapomniałabym o najważniejszym, w trakcie drogi do kapadocji Pani Małgosia która była naszym przewodnikiem zbierała chętnych na lot balonem i panoramę, który miał się odbyć kolejnego dnia,  okazało się że trzeba było wybrać między panoramą a lotem który był droższy niż sama panorama, nie mieliśmy w planach lotu raczej nastawiliśmy się na panoramę…żeby zobaczyć z dołu ten piękny widok..taki był plan od samego początku ale jako to często  bywa plany mogą się zmienić i ostateczne wybraliśmy lot balonem !

Następnego dnia trzeba było wstać dość wcześnie, przed wschodem słońca, więc pojechaliśmy grupa w stronę  doliny Goreme do punktu gdzie kierowa czekał na informację czy będzie można polecieć… pogoda niestety  nie sprzyjała, dosyć mocno wiało czekaliśmy ponad godzinę ! Dodam że było chłodno, więc jeśli się wybieracie do kapadocji  w październiku tak jak my to zabierzcie ze sobą ciepłe ubrania i kurtkę !

Całe szczęście pogoda się poprawiła i można było polecieć! Każdy balon miał swój zespół który odpowiadał za start i lądowanie. Jakie to były emocje podczas lotu i samo napełnianie czaszy..potem lądowanie gdzie przed lotem mieliśmy instrukcje co trzeba zrobić…coś niesamowitego ! Szkoda że było pochmurnie ale mimo to widoki były przepiękne i naprawdę było warto. Kolejne marzenie do odhaczenia z mojej listy, jeszcze została panorama w kapadocji do zaliczenia ale to już następnym razem :D

Po tym pięknym poranku wygłodniali pojechaliśmy do hotelu na śniadanie a następnie wykwaterowanie z hotelu i powrót do Alanyi , po drodze oczywiście zahaczyliśmy o punkty panoramiczne ‘Trzy piękności’ - O ağacın altı, miasto podziemne leżące pośrodku tureckiej wioski Saratli, obiad w Aksaray i powrót do naszego docelowego hotelu.

Tak wyglądała wycieczka dwudniowa do kapadocji z biurem Alanyaonline, powiem wam że jeszcze nigdy tak zmęczona nie wróciłam jak z tego wyjazdu, to była druga zorganizowana wycieczka w turcji na jakiej byłam, i powiem wam szczerze że to nie dla mnie, było fajnie bo dużo zwiedziliśmy ale był na to ograniczony czas w każdym punkcie  w którym byliśmy, program został zrealizowany tak jak jest opisany na stronie biura i pięknie. Pani Małgosia która prowadziła cały wyjazd spisała się na medal, bardzo miła ciepła osóbka która dużo ciekawostek nam opowiedziała.

Jeśli ktoś z was preferuje wycieczki zorganizowane i taki tryb wam odpowiada to polecam wam to biuro:)  Jednak jestem  przekonana do podróżowania na własna reke, na spokojnie nie spiesząc się nigdzie.

Mam nadzieję że choć trochę przybliżyłam wam wyjazd do tego pięknego miejsca, jeśli macie jakieś pytania to piszcie śmiało.

Możecie mnie znaleźć również na ig: blinkemilia.lifestyle tam wrzucam na bierząco informacje z wyjazdów :)

GREECE CZERWIEC

GREECE RHODES  Illayssos June 2022r. Kolejny szalony wyjazd, tym razem na wyspy greckie !    Powiem wam że wyspa Rodos sama w sobie jest doś...